kossor i hög

Skrev ett inlägg igår men det försvann.
'
Idag har jag gått barfota i gräset, druckit kaffe på en solig veranda, känt sand mellan tårna och vädrat havsluft. Planeringsdag på praktiken. Ibland är det bra.
'
Alltså jag gillar kor. Jag önskar verkligen att jag kände någon som hade kor. Idag har jag sett massa fina kor när vi åkte bil. En sak som är rolig med kor är att de ligger i hög. De hade värsta stora hagen och ändå så låg alla kossor i en hög i ena hörnet. De gillar visst varandra. Hur gör man om man vill ha kor i sitt liv? Man kan ju typ ha sköthästar och sånt. Alltså typ att man hjälper nån som har häst och typ...ryktar den och...vad man nu gör med hästar. Kan man bli det med en ko? Kan man hjälpa till i en ladugård? Jag vet att man kan bo på bondgård, som minisemester typ som B&B och då kan man få hjläpa till. Skulle vilja hänga i en hage nån dag. Kan man gå in i en hage? Vad händer då? Blir kossorna glada eller arga? Får man klappa kor? Kan man rida på kor? Ge mig en ko! Eller en get. Getter är också coola. De påminner om min farfar.
'
Andra otippade djur jag gillar är älgar, änder, ekorrar, får, och åsnor. Alltså tänk att ha en tam anka i badkaret!
Hörde talas om en kvinna som hade femtio svanar i hemmet. Hon gick och kidnappade svanar. Femtio svanar! Needless to say var det fråga om ngt socialfall. Jag gillar inte svanar. De bits hårt. Men de är vackra att titta på. Svanar håller ihop livet ut. "Som människor" brukar vissa säga. Eh? Nån som hört talas om skilsmässa?
'
Undrar hur kor gör.
'
(fotoakuten.se)

Kommentarer
Postat av: H som i Hanna

Kor var mitt favoritdjur när jag var liten. Mest för att jag tyckte synd om kossorna eftersom INGEN hade dem som favoritdjur.

2011-05-10 @ 08:00:52
URL: http://hsomihanna.se
Postat av: Frida

Jag hade en period i unga år då giraffer var mitt favoritdjur. Ville ha en på tomten. Av förklarliga skäl fick jag ingen. Men de är fräsiga djur! Kossor är mysiga, jag var på betesutsläpp med tvillingarna förra året, det var roligt! Kossorna gick bananas när de fick komma ut, vilken glädje!



Kram!

2011-05-10 @ 11:31:52
URL: http://iskallenpafrida.blogg.se/
Postat av: Belbo

Giraffer ÄR ascoola! Har alltid velat mata en

2011-05-10 @ 19:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0