lögardagen

Lögardagen och jag har inte duschat! Katastrof. Blir till att tvaga mig ordentligt snart. Först ska jag till ica och lösa ut en check. Åhå! Kanske köpa en bok. Åhå! Välkommen till the exciting life of Belbo.
'
Idag har päronen tagit mig till ikea i bil, och hem igen.
Inhandlat: Överkast, gardiner, påslakan, blomma+kruka, kuddar
Glömt: Mer blommor, ljus
På ikea har inmundigats lax och chokladmousse. Ej samtidigt. Nu skulle jag egentligen haft jättekul men känner mig kaputt på flera sätt. Har istället lite småtrist kväll. Men, det kommer lagas lövbiff vilket höjer kvällen cirka tre steg på skalan. Från en tvåa till en femma kanske, av tio då.
'
När jag gick på ikea gick jag och drömde om framtiden i en annan lägenhet. För närvarande är det ingen större idé att påbörja något större projekt här hemma eftersom jag är klar med utbildningen i januari och inte riktigt vet vart framtiden bär. Jag kan bli kvar och jag kan ju hamna kanske i sthlm. I så fall ska min nya lägenhet ha en fantastisk planlösning. Den ska i alla fall inte ha ett enormt kök och en jättestor hall, det är ett som är säkert. Inte heller ska köket ha mintgröna luckor. Han som bodde här innan mig gjorde val som med anledning fick mig att starkt betvivla hans smak. Han valde mintgröna köksluckor, bara det! Han valde också att bryta den vita färgen på väggarna i vardagsrummet i mintgrönt och väggarna i hallen i ljusblått. Vilken härlig kall gråaktig färg det var! Fifan. Nu är det i alla fall "light sunflower" i vardagsrummet.
'
Åh, om ni inte käkat på koh phangang eller vare heter, där bakom universitetshuset i uppis (finns ju i sthlm också), gör det! Bums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0