psykfall

Hahaha jag är så instabil. Ena stunden är jag uppe och flyger. Tvättar, diskar, lagar mat och färgar håret. Nästa stund har jag ont i magen och i själen och vill lägga mig under soffan och försvinna. Är vi normala nu för tiden eller? Sover okej nu. Eller ja, det är väl lite olika, men onekligen bättre. Om jag får ligga och sparkas en stund först brukar jag somna, men då kan det bli som för några dagar sedan när katten började bitas för jag låg och stökade. Har slutat gråta också, men det var ett tag sedan. Har även slutat stirra rakt in i väggen. Ni vet inte hur dålig jag varit. Kan avslöja att jag inte borstade tänderna på två dagar för att jag inte orkade köpa tandkräm samt att jag inte duschade på x antal dagar eftersom det var världens största projekt för mig att klä av mig och ställa mig i duschen. För att inte tala om jobbet med att torka och kamma håret efteråt. Nu har jag rent hår, ren lekamen, rena tänder och sminkar mig till och med på morgonen! Det ni! För detta kan vi tacka herr citalopram.
'
Jag måste säga att jag är lite stolt över min egen viljestyrka. Vet ni att jag har ett av världens mest beroendeframkallande läkemedel i min medicinlåda? Lite läskigt. Men man sover rätt så väldigt bra på en halv sobril och en atarax. Haha lyssna på mig jag låter som värsta pillertrillaren. Det är jag inte. Är alldeles för rädd (fullständigt livrädd faktiskt) för droger. Plus att jag inte är så jättesugen på att förstöra mitt liv.

'
Är rädd för bensodiazepiner. Slits mellan rädslan och viljan att sova riktigt bra på natten. Rädslan brukar vinna. Ataraxen är för övrigt lite av ett skämt. Men de är iaf inte beroendeframkallande. Så de kan jag knapra på. Inte för att jag gör det heller. De enda mediciner jag faktiskt tar är de jag måste ta, mina citalopram. De andra tittar jag mest på, och som sagt, fegar ur. Tur att man är intelligent.
'
Två saker gör mig glad nu:
1) Vi har äntligen bokat världens finaste hotell (hoppas jag) i Barcelona. Yihoo!
2) Reklamen för Arla med kossorna som hoppar runt i hagen till joddelmusik.
'
Valborg var förresten jättelyckat och kul! Lite kallt bara. Dagen efter kände jag mig dock såhär:
(blomsters.blogg.se)
'
Funtar på att skaffa mig en sånhär...Vad tror ni?
(psykiatrin.blogg.se)

Kommentarer
Postat av: H som i Hanna

Äsch, du är i gott sällskap. Lite psycho ska man vara!

2011-05-03 @ 08:21:19
URL: http://hsomihanna.se
Postat av: Jenny

Tacka Citalopram för att man orkar leva. Jag har slutat ängslas över alla år med medicin, hellre lever jag. Typ. Själv tycker jag inte Atarax är sådär jättebra för sömn, Stilnoct eller något annat blir man mindre seg av på morgonen efter. (Du kommer ALDRIG att slå mig i pillerätande! Säger nykteristen.) Kram.

2011-05-03 @ 11:00:27
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0