"titta på bääääbiseeeen"


Alltså, all lycka till er med ungar, hus, trädgård, man/fru, bil, sommarstugor och renoveringsobjekt, jag är glad för er lycka. Men jag vill inte förväntas vara intresserad av vilka vagnar ni kör, vilka plantor ni har på balkongen, vad ni ska äta på bröllopsmiddage och hur ni ska inreda ert gemensamma sovrum.
Så vet ni det. Det är så långt bort från min värld just nu. Och jag vill inte tro att det är enda vägen till lyckan. Jag tycker inte heller att det är ett sunt livsmål att vilja gifta sig innan 25.
'
Mina vänners liv är jag väldigt intresserad av, vad det än inkluderar. Men långa utlägg om trädgårdar och vilka grönsaker ni ska sätta och hur ni målar era innertak i sommarstugan....buäh (hmm...kan detta gälla damer inom soc kanske?) Ett hett tips till er alla: Om det sitter någon helt tyst vid lunchbordet (eller var ni nu är), så kan det bero på att ni endast talar om sådant som hon/han inte är inkluderad i alls. Är det inte lite exkluderande att bara tala om barn eller sommarstugor när alla inte har barn, än mindre sommarstugor?
'
Och en sak till. Jag är inte en sån som säger "Men ååh, titta på bäbisen!" Deal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0