för cool för skoola

Nu är jag tillbaka i Engelska parken. Sista terminen. Sista riktiga kursen och början på en lång period av ångest, stress, uppgivenhet och kanske ett och annat litet glädjefnatt. Så jag har gjort det enda rätta och anmält mig till ytterligare en 15 poängskurs på 50%, för att fylla ut lite liksom...
Jag ska skriva uppsats, och det innebär så mycket mer än vad jag kan tänka mig, kan jag tänka mig. Helst vill jag inte tänka mig alls, utan bara trycka på paus. Jag är inte redo för det här. Vadå klar? Vadå examen? Vadå socionom? Vadå söka jobb under hösten? Jag tror världen har missförstått mig. Jag är inte alls klar. Jag är bara 23 år och kan omöjligt börja leva vuxenliv redan.
'
Är det såhär alla känner? Eller är ni andra redo, taggade och upp över öronen förälskade i er stundande examen? När ska jag egentligen vinna de där miljonerna så att jag kan göra precis vad jag vill sen...Problemet är att jag skulle nog itne vilja göra så mycket mer än vad jag redan gör. Skulle väl plugga lite till kanske, betala tillbaka lån och flytta. Men sen skulle jag nog hamna här ändå. I det lilla enkla livet. För jag tror inte att jag är skapt för äventyr, och det är nog därför som examen skrämmer mig så. Jag känner mig som Nasse, och varje gång jag tänker på uppsats och jobb känner jag för att säga "Oh k-k-k-kära nån! O käraste käraste nån"
'

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag förstår precis vad du känner! Känner också så! Vad är det för kurs du har hoppat på? Jag försökte mig på samma sak, men hamnade som 1:a reserv och ingen verkar vilja hoppa av:(

2011-09-05 @ 14:17:47
Postat av: H som i Hanna

Jag känner både och. Dels är jag så jävla klar med att plugga, dels så är jag fan livrädd för att vara vuxen på riktigt. Hur GÖR man när livet inte är indelat i terminer? När det inte finns små delmål som tentor?!

2011-09-05 @ 14:25:29
URL: http://hsomihanna.se
Postat av: Anonym

http://stylegirl.se - nu har höstens nyheter börjat komma in! Allt till kanonpriser såklart!



TRENDIGA SMYCKEN TILL OTROLIGA PRISER!

VARMT VÄLKOMMEN IN I SHOPPEN!

2011-09-05 @ 14:52:07
Postat av: Bella

Det är en kurs i Socialrätt på distans på Linnéuniversitetet. Verkar inte så blodigt än så länge =)

2011-09-05 @ 22:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0